Bude zima, bude mráz
V obsahovom celku sa budeme venovať predovšetkým experimentovaniu s vodou, snehom a životným podmienkam v zime. Budeme hľadať odpovede na otázky typu prečo ?ale, aj ako ?
Súčasťou obsahového celku bude poznávanie vtáctva, ktoré u nás prezimováva a naučiť sa o vtáčatá správne starať počas zimy. Ďalšou úlohou bude starostlivosť
o zver v lese a jej prikrmovanie v spolupráci s horárom. Deti sa budú zoznamovať s časovými vzťahmi a utvrdzovať si poznatky o striedaní dňa a noci, týždňov ,
mesiacov, ročných období. Krásy zimy využijeme na zimné radovánky a športy spolu s rodičmi.
prierezové témy : výchova k tvorivosti, environmentálna výchova,
ochrana života a zdravia, dopravná výchova.
Tik, tak, tik tak v našej kuchyni, tik, tak, tik, tak idú hodiny.. | Časové vzťahy v rámci jedného dňa, orientácia v čase (včera, dnes, zajtra), dni v týždni, všedné a sviatočné dni, striedanie ročných období. | |
Sánkovačka, guľovačka to je veru dobrá vec | Znaky zimy, počasie, úžitok pre prírodu, nástrahy zimného počasia (doprava, námrazy, snehová víchrica, lavíny, …), zimné hry a športy, oblečenie . | |
Staraj sa dievčatko o malé vtáčatko… | Starostlivosť o nesťahovavé vtáčiky a zvieratká v zime, prezimovanie – domčeky, spôsob života, obživa, stopy v snehu. | |
Tajomstvo snehovej vločky | Neživá P, vlastnosti vody, ľadu, snehu, kameňa, pôdy, piesku, kolobeh vody v prírode, význam vody, voda – dobrý sluha, zlý pán. |